Sa ärkad täiesti võõral planeedil teadmata miks sa seal oled või mida sa tegema peaks. Sinu kõrval tossab viga saanud süstik. Mitmed selle olulised funktsioonid on rivist väljas, kuid pole viga – sa oskad neid parandada. Kahjuks läheb selleks vaja erinevaid ressursse, mida sul loomulikult pole. Sinu ees laiub võõras ja tundmatuid ohte täis avarus ja kusagil seal on kõik vajalik olemas. Seljas skafander, mis kaitseb sind erinevate ilmastikuolude eest, asud teele. Peale esimesi samme avastad, et skafander päris täieliku kaitset ei paku. Ka selle võimekus väheneb ajaga ning see vajab ressursside abil putitamist.
Silmapiiril terendavad esimesed kristallid. Jumal tänatud, et su vööl ripub kahe-funktsiooniline relv – sellega saab laserkiire abil maavarasid kaevandada, kui ka võõraid eluvorme hirmutada. Vajadusel ka surmata. Eluvormidest rääkides – miski liigub suurel kiirusel roosa rohu sees. Ilmselt pole see vaenulik, kuna hoiab sinuga ohutut distantsi. Viimaks saad sa seda täies suuruses vaadelda. See on pikk ja see roomab nagu madu, seljal pisikesed, ent nõelteravad ogad. Ogade vahel on näha ka paar tiibu , kuid need on nii väikesed, et vaevalt need tema keharaskust õhku jõuavad tõsta.
Peagi on su seljakott täis vajaliku materiali, et süstikule hääled sisse ajada. Tagasiteel satud aga meeletu tormi kätte. Õhutemperatuur tõuseb eluohtlikult kõrgeks ja sinu kaitsva skafandri võimekus kahaneb kärmelt. Õnnejumalanna on aga sinu poolt, kuna märkad koobast kuhu saab varjule minna. Tormi möödumist oodates uudistad koopas ja märkad peagi, et oled selles tunnelite rägastikus lootusetult eksinud. Järgmised paarkümmend minutit sa päevavalgust ei näe, kuid kui viimaks väljapääsu oled leidnud teed kohe oma süstiku korda ja lased sellelt planeedilt jalga....Aga kuhu peaks minema? Miski sinu sees (või on see hääl peas, raske öelda) sunnib sind minema galaktik keskpunkti poole, kus helendab eredalt.
Umbes niimoodi võib alata uue mängija “No man’s sky” aga võimalusi on erinevaid. Võib juhtuda, et planeet, kust alustada pole üldse nii sõbralik kui eelnevalt mainitud. See võib olla hoopis meeletult külm või palav; või hõljub seal kõikjal mürgine udu; või on kõik äärmiselt radioaktiivne; võib juhtuda, et eluvormid on vaenulikud ning kipuvad küsimusi esitamata ründama. Kõige halvem variant oleks, kui ressursse oleks vaid näpu otsaga nii, et otsi tikutulega taga...
Aga mis siis saab, kui oled oma esimese planeedi seljataha jätnud? Ees on uued avastamist ootavad planeedid täis erinevaid maavarasid ja eluvorme. Kohe esimese asjana märkad kindlasti kauguses kosmosejaama. Võta suund sellele. Seal saad galaktika kaubanduskojaga kaupa teha – osta vajalike materjale või müüa enda ülejääke. Seal on ka mõned elusolendid, kes räägivad sulle täiesti võõrast keelt, kuid hea õnne korral võite üksteisest natuke aru saada ja kui kõik ikka väga hästi läheb siis antakse sulle mõne kasuliku vidina skeem. Olgu öeldud, et mängu jooksul tekib arvukalt võimalusi tulnukrasside keelt õppida ja on hetki , kus tuleb kasuks kasvõi mõne sõna tundmine. Seni, kuni sa pole saanud oma süstikule “hüppe” tegemiseks vajaliku kiirendi skeemi, oled kinni oma esimeses tähesüsteemis. Oled õnnega koos kui sellesse kuulub kolm või enam planeeti. Kui aga kaks või sootuks vaid üks, pead lootma galaktilisele kaubanduskojale, et neil kõik sulle vajalikud kaubad olemas on.
Kui “hüppe” tegemiseks vajalik vidin süstikule installitud on terve galaktika su ees avatud. Muidugi vahepeal pead mõnel planeedil peatuse tegema, et koguda ressursse selleks, et “hüppe kiirendi” kütusepaaki täita. Kui planeetidel neid napib võid loota mõnele kosmosejaamale, et nende varudes oleks kõik vajalik olemas. Ilmselt taipad aga peagi, et seljakott on liiga väike ja ka süstiku kaubaruum on liiga pisike. Nende suurendamiseks on paar võimalust. Mõnel planeedil leidub veidraid kolmnurkseid ehitisi, kus saab seljakotti ühe ühiku võrra suurendada. Uuesti suurendamiseks pead uue ehitise leidma. Mingil maal tuleb siiski piir ette.
Süstiku mahu suurendamiseks on kaks võimalust: esiteks pöördu esimeses ettejuhtuvas kosmosejaamas mõne teise ränduri poole, kes oma süstiku sinu oma kõrvale pargib. Piisava summa olemasolul saad alati tema süstiku omale osta. Vaata vaid, et kaubaruum oleks suurem kui su praegusel süstikul. Teine võimalus on kammida planeete ( on ka võimalus, et sulle antakse vihje) ning otsida alla kukkunud süstikuid. Tavaliselt nad tossavad ja sa näed neid juba eemalt. Leidnud ühe vaata, kas kaubaruum on suurem ning millised olulised süsteemid on allakukkumisel katki läinud. Neid saab alati parandada, kuid vajavad selleks ohtralt ressursse, mida sinu seljakotis ja süstiku kaubaruumis ei pruugi leiduda. Ka planeedil ei pruugi neid leiduda ning nende saamiseks kuluv aeg ei ole kokkuvõttes väärt seda ühte või kahte lisakohta.
Avakosmoses liueldes ja rännates planeedilt planeedile võib juhtuda, et satute kosmosepiraatide huviorbiiti. Suurem tõenäosus on, kui sinu kaubaruum on täis väärtusliku kraami nagu kuld, emeril või veidrad helendavad kerad, mis on niisama haruldased kui väärtuslikud. Kui satud planeedile, kus neid kerasid leidub, topi kõik võimalikud kohad neid täis ( veendu enne, et sinu süstiku lahingvarustus on laetud ja valmis). Tõenäoliselt on see planeet aga surnud ja tühi muudest ressurssidest seega oleks vajalik piisav kogus kütust mootorites planeedilt lahkumiseks. Piraadid võivad rünnata ka suuri kaubalaevu avakosmoses ning siis on sul kaks valikut – sa kas ühined nende rünnakuga ja õnnestumise korral täidad oma tühjad kaubaruumid väärtusliku kraamiga või aitad kaubalaeval piraatide rünnaku tagasi lüüa. Kui varem ei järgnenud sellele teole midagi siis peale uuendust 1.1 (ehk Foundation Update) kutsub laevastiku ülem su enda jutule. Ta pakub sulle tänutäheks ressursse, vahest mõne olulise ja vajaliku skeemigi mõne vidina täiustamiseks, kuid kõige olulisem on, et sul tekib võimalus see suur ja uhke kaubalaev omale osta ( suure summa raha eest muidugi).
Update 1.1 ehk Foundation update
Ja nüüd see kõige tähtsam asi. Veel enne kui polnud uuendust 1.1 .muutus mäng kiiresti tüütuks ja igavaks. Olles täiustanud oma relva, skafandri ja süstiku viimasele tasemele ei jäänudki muud üle kui galaktika keskpunkti poole lennata. Vahepeal tuli sunniviisiliselt mõnd planeeti külastada, et ikka kütust jaguks ja siis ikka õndsa lõpu suunas kihutada. Ausalt öeldes pole ma isiklikult sinna veel jõudnud ja seda kahel põhjusel. Esiteks muutus mäng igavaks (ka graafiliselt, sest planeedid olid sageli värvitud, eluvormid igavad ja ressursside saamiseks ei pidanud palju vaeva nägema, sest need olid suuremal osal planeetidest olemas. Jätsin mängu riiulile paremaid päevi ootama ja need tulid kiiremini kui oleksin osanud oodata.
Foundation Update sundis mind mängu uuesti käivitama ja nüüd pole ma keskpunkti jõudnud, kuna nii palju muud on teha. Mis siis muutunud on. Esiteks graafiliselt: planeedid on värvilisemad, eluvormid on põnevamad (sageli ka suuremad, kohati hiiglaslikud) ja neid ressursse ei pruugi enam väga kergelt kätte saada ja neid on ka vähem (selles mõttes, et kui varem leidus plutooniumit igal sammul ja seda igal planeedil siis nüüd kõnnid vahepeal pikalt tühjalt ringi enne kui natuke plutooniumit kusagil kaljunukil silma hakkab). Tegelikult on ressursse nüüd rohkemgi (nimeliselt) ja suurem osa uusi materjale läheb vaja oma baasi ehitamiseks. Baasi ehitamine ongi uuenduse põhielement. Sinna saad lisada uusi ruume, redeleid, aknaid ja uksi, võimalik palgata teadlasi, relvureid ja taimeteadlasi, kelle antud ülesandeid täites avanevad uued skeemid uute asjade ehitamiseks oma baasis. Tähtis on, et ehitada saab lisaruumid ressursside hoiustamiseks (sama eesmärk on ka ostetaval suurel kaubalaeval) ning baasis asub ka portaal läbi mille saad minna viimati külastatud kosmosejaamale ja sealt ka tagasi. Või vastupidi – olles valgusaastate kaugusel mõnes võõras päikesesüsteemis saab kosmosejaamas oleva portaali kaudu minna kohe oma baasi.
Uuendus on kaasa toonud ka paar uut mänguviisi. Lisaks tavamängule on võimalus vabalt baasi ehitada ja galaktikas rännata. Ühegi asja ehitamiseks ei nõuta ressursse – lase vaid oma fantaasial lennata. Veel on lisatud ellujäämisviis, mis mängijate sõnul on tõsiselt raske, kui mitte ilmvõimatu. Sobiv just enesepiinajatele.
Kokkuvõte
“No man’s sky” oli enne uuendust küll uuenduslik ja suurte võimalustega, kuid muutus kiirelt tüütuks. Kõik on kuulnud ilmselt kuidas seda mängu maha tehti. Lausa mutta tambiti. Minultki on küsitud, et miks ma selle mängu küll muretsesin, et see ju nii mõtetu mäng. Uurinud mõtteavaldusi teinud mängijate profiilile selgus, et keegi neist polnud ise seda mängu mänginud.
Foundation Update tõi palju värskust ja võimalusi, mängupildi paranemist. Ikka ja jälle leian ma tagasitee “No man’s sky” juurde, sest see pakub palju avastamisvõimalusi, ilusaid maastike ja suures osas rahuliku mänguaega. Lootus on, et varsti on oodata veel uusi suuremaid uuendusi, mis mängule uusi võimalusi lisab.
Mäng ei sobi kohe kindlasti neile, kes armastavad suuri märuleid ja rahmeldamist. Kes soovib aga enam-vähem rahumeelset avastamist, ressursi korjamist ja baasi ehitamist andku aga kätele voli. “No man’s sky” puhul jagunevadki mängijad kahte leeri: ühed armastavad ja teised vihkavad. Kui peale minu tillukest kirjatööd otsustate mängu proovida, kuid leiate et see teile ikkagi ei meeldi siis mina pole süüdi.
[ Postitus tehtud Android'i kaudu ] 